Supervision

Jeg har stor erfaring med at yde supervision til bl.a. pædagoger, lærere, familieplejekonsulenter og plejefamilier.

Det er vigtigt for mig, at supervisionen belyser dilemmaer og nysgerrigt udfolder perspektiver, der styrker den professionelles faglighed, indsigt og læringsproces.

Der er i tiden en tænkning og bevægelse inden for anbringelsesområdet, der betyder, at flere børn med komplekse psykologiske-psykiatriske problemstillinger, der tidligere blev anbragt langvarigt på behandlingsinstitutioner, i dag i højere grad kommer i slægtsanbringelse eller plejefamilie. Den bevægelse stiller store krav til pleje- og slægtsfamilier, og kalder på kontinuerlig og kvalificeret supervision, der i endnu højere grad skal arbejde med plejefamiliernes indsigt i børnene og gøre plejefamilierne nysgerrige på, hvad børnene fortæller os gennem deres adfærd og, hvordan vi kan forstå og møde den adfærd.

Jeg er meget optaget af at tilbyde plejeforældre kvalificeret supervision og ser læring som et centralt begreb i supervisionen.